Pe „ciclostrada” de pe digul canalului Bega, între Timişoara şi Serbia, au început să apară tot mai multe zone de relaxare.

Una din cele mai interesante trasee pe care le au la dispoziţie amatorii de ciclism din Timişoara este pista de biciclete de pe digul canalului Bega, care duce până la graniţa cu Serbia.  Sunt 37 de kilometri spectaculoşi pe digul de apărare împotriva inundaţiilor, care începe de la marginea oraşului, în aval de Podul Modoş. Până în localitatea Sânmihaiul Român se merge pe partea stângă a Begăi, însă apoi se travesează podul de fier şi se continuă pe partea dreaptă, până la frontieră.

 Pe “ciclostrada” de pe digul Begăi au început să apară tot mai multe zone de relaxare. În 2016 a fost deschis popasul “La Livada”, la 15 kilometri de Timişoara, iar mult timp acesta a fost singul loc în care se putea opri pentru reîncărcarea „bateriile”. În 2019 a mai apărut unul, “La Căpiţe”, nu departe de ieşirea din oraş, în mijlocul unei plantaţii de căpşuni, zmeură şi mure. Aici se ţin şi concerte. 

A apărut şi un ştrand pe traseul de cicloturism
 În noul sezon s-au mai deschis trei. Primul, pe o păşune cosit, imediat după podul de la Utvin, numit “La Pod Popas”, celălalt, “Edward”, la ieşirea din Sânmihai, iar treilea este “Plaja nouă”, un loc în care s-a amenajat chiar şi un lac artificial. La fiecare popas se poate găsi mâncare, de la mititei, frigărui, până la cârnaţi fripţi sau spaghete, bere, apă sau sucuri răcoritoare.  

Pista îşi caută un stăpân nou
 Pista de biciclete se află încă în administrarea celor de la Ape Banat, dar acum se caută un nou proprietar pentru ea.
 “Avem trei cereri. Una de la Consiliul Judeţean Timiş, una de la Primăria Timişoara şi una de la Asociaţia de Turism Timiş. În primul comitet director se va pune în discuţie trecerea pistei de biciclete înspre una dintre aceste trei entităţi. Este proiectul meu de suflet, dar Apele Banat nu se poate ocupa, pentru că nu avem acest tip de activitate în obiectiv. Noi am câştigat proiectul împreună că Consiliul Judeţean, l-am realizat şi l-am gestionat timp de cinci ani. Dar trebuie să fie cineva care să poată face investiţii, să se facă reparaţii, pista e pe dig, care lucrează în permanenţă şi apar crăpături. Trebuie să preia cineva care poate să facă şi activitate comercială”, spune Titu Bojin, fostul şef al Direcţiei Apelor Banat, trecut zilele acestea pe postul de director tehnic.  

Sârbii au început lucrările la pista lor
 Pista a fost inaugurată în 2015 şi a devenit una din locurile preferatele ale amatorilor de pedalat din Timişoara. Traseul se opreşte momentan înainte de linia care desparte România de Serbia. Vestea bună este că vecinii sârbi lucrează şi ei la amenajarea pistei de biciclete, în oglindă, tot pe digul canalului Bega, care duce până în oraşul Zrenjanin. Distanţa pe teritoriul lor este de aproximativ 43 de kilometri.  

 “Sârbii au semnat contractul pentru începerea lucărilor la sfârşitul anului trecut. Nu ştiu în ce stadiu sunt acum, pentru că nu am mai putut merge la ei, din cauza pandemiei. Se lucrează, banii sunt. Sfârşitul proiectului ar trebuie să fie august-septembrie 2021. Va trebui ca Ministerul de Interne şi CJT să realizeze punctele de frontieră, sperăm să se apuce şi ei şi să nu fie probleme”, a mai spus Bojin.  

 Pista de bicilete are o lăţime de doi metri, marcaj axial, opt refugii laterale, fiecare dotat cu bancuţă, coş de gunoi şi loc pentru parcarea bicicletei. Stâlpişori reflectorizanţi şi majoritatea bornelor de kilometraj au dispărut, din păcate. Există şi numeroase bariere pentru oprirea traficului autovehiculelor pe dig, având în vedere că acesta este interzis. Valoarea proiectului european a depăşit două milioane de euro. 

Sursă: adevarul.ro