Aproape 90% dintre turiști care aleg să își petreacă vacanța în cadrul unor circuite organizate susțin că decizia de cumpărare le este influenţată de prieteni şi de review-urile din social media.
Conform unui studiu realizat de turoperatorul Cocktail Holidays , 89% dintre cei care decid să meargă în circuite turistice „se informează pe internet, de la prieteni, de pe Facebook şi sunt influenţaţi în decizia de cumpărare de recomandările prietenilor/familiei, de review-urile pozitive, dar şi de complexitatea programului sau notorietatea agenţiei”.
De asemenea, se precizează că „ turiștii de circuite sunt persoane interesate de istorie, cultură, tradiții și obiceiuri locale, au vârsta cuprinsă între 40 și 70 de ani, au venituri medii și peste medie, studii superioare, și sunt foarte interesați să exploreze (…) iar 75% dintre ei recomandă cunoscuților excursia făcută și agenția de la care au cumpărat-o. ”
Toţi pun accent pe calitatea serviciilor (transport, cazare, masă), buna organizare a circuitului, informarea prealabilă oferită de agentul de turism, asistenţa turistică de calitate şi informaţiile oferite la destinaţie, profesionalismul ghidului. Sunt turişti activi, prietenoşi şi care devin loiali în măsura în care le sunt depăşite aşteptările.
Pentru următoarea perioadă, cei de la Cocktail Holidays estimează o creștere cu 10 % a numărului de turiști care optează pentru circuite specializate.