Construcția de față nu este un monument istoric, dar ar putea face parte dintr-un proiect interesant, a cărui exploatare turistică ar putea ajuta mai multe comune din Județul Prahova, precum și orașul Câmpina. Pod construit în 1974, ce se vrea demolat pentru ca da, în starea de acum este un pericol pentru circulația de pe DN1 și decât să fie reparat, le e mai ușor să-l demoleze.
Pentru început ar trebui spus că orașul Câmpina nu are gară de călători, gara cu numele de Câmpina aparține comunei Poiana Câmpina. Vi se pare ciudat în contextul în care orașul Câmpina a fost încă de la finalul secolului XIX în topul orașelor industriale ale României, având o importanță aparte în ceea ce privește extracția și rafinarea de petrol, precum și alte activități.

Singura legătură feroviară (linie de marfă dezafectata) a orașului Câmpina este prin acel pod de pe linia Gară Câmpina (Poiana Câmpina) – Câmpinița- Telega, linie construită în 1883 la care ulterior avea acces majoritatea uzinelor/fabricilor din Câmpina, printre ele celebra Rafinărie Steaua Română, sau Turnătoria Centrală Orion, azi toate din păcate dezafectate și vânate să ajungă la fier vechi. Din păcate azi Câmpina este un oraș mort la categoria locuri de muncă.

Revenind la calea ferată, aceasta se termina la Telega, tot printr-un pod între Câmpina și Telega, de unde se exploata sare și avea legătură cu Închisoarea Doftana. De undeva din apropierea acestui pod exista o bifurcație către fosta fabrică de cherestea din cartierul 21, iar în trecut, înainte de construirea barajului de la Paltinu, exista o linie cu ecartament îngust între Doftana și comuna Valea Doftanei.

Aceasta linie îngustă, nu mai exista, cum nu mai exista nici cea către cartierul 21, dar nici bucăți din linia dinspre Telega în spre Câmpina. Cu toate astea, se putea conserva și reface, au existat ceva propuneri de conservare și de a face ceva de agrement cu nume de Teleguța, ceva similar Mocăniței, mai ales că un astfel de traseu ar putea prezenta istoria industrială a zonei. Din păcate proiectul un a fost de interes pentru aleșii locali din zona, iar bucățile de linie au dispărut în totalitate.

Astăzi se pune problema demolării fostelor poduri fără să existe măcar o încercare de a găsi o formulă de salvare a lor și de revitalizare a zonei pe alte coordonate – cele turistice de exemplu. Cu un efort bugetar relativ mic, terasamentele existente ar putea fi transformate în drumuri velo. Interesul arătat de public pentru fosta fabrica Steaua Română în cadrul evenimentului petrecut la începutul verii, cât aceasta și-a deschis porțile turistilor și celor care doreau să afle despre istoria extracției de petrol din România.
Fosta mină de sare de la Telega precum și închisoarea Doftana, pentru care un important om de afaceri și-a arătat disponibilitatea să o renoveze și să o transforme , sunt tot atâtea obiective ce ar putea fi incluse în acest traseu velo sau cu ATV-uri. Astfel de proiecte ar putea să ofere mai multe locuri de muncă și să deschidă noi idei și oportunități de afaceri – pensiuni, hoteluri, restaurante etc. Demolarea unei căi de acces, nu trebuie văzută ca unică soluție pentru că un aduce altceva decât izolare și mai multe probleme pe termen lung.
