Mersul pe bicicletă a fost întotdeauna apreciat de unii bucureşteni, iar astăzi stau mărturie bicicletele păstrate în Muzeul Tehnic din Parcul Carol din Capitală. Printre primele biciclete din Bucureşti se află şi una cu roţile inegale pe care doritorii se urcau cu greu.

În 1870, bicicletele din Bucureşti arătau cu totul diferit în comparaţie cu cele pe care noi le ştim astăzi. Roţile bicicletelor erau făcute din lemn şi era destul de dificil să mergi cu un asemenea mijloc de transport.

Biciclete cu roţi de lemn

Una dintre primele biciclete care circulau pe străzile Bucureştiului arăta cel puţin bizar dacă ne raportăm la modele pe care le cunoaştem astăzi. Cu roţile mari, făcute din lemn, bicicleta era destul de incomodă şi avea o şa rigidă aşezată pe un cadru subţire din fier.  

Uşor – uşor, bicicletele care au început să apară în Bucureşti odată cu trecerea anilor au început să semene cu cele pe care bucureştenii se deplasează şi astăzi. 

Accident de bicicleta la Gara de Nord pe la final de secol XIX

Chiar şi aşa, o altă bicicletă din perioada de început este expusă în Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida şi seamănă cu cele folosite de circari în spectacole. Cu roţile inegale, bicicleta era un adevărat pericol pentru cei fără experinţă care voiau să se urce sau să coboare de pe aceasta.

„Velocipedul avea şi un regulament de folosire. Oamenii spuneau că în momentul în care urcau pe ea nu aveau probleme foarte mari, însă când voiau să coboare erau nevoiţi să găsească o suprafaţă moale pe care să cadă. Era foarte greu să te urci pe aşa ceva“, explică reprezentanţii Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida.