În urmă cu mai bine de un secol, în Bucureşti au început să circule primele tramvaie care arătau total diferit faţă de cele pe care le vedem acum. Erau trase de cai şi doar câţiva pasageri puteau să urce în aceste tramvaie. Apoi, a venit rândul tramvaielor electrice.

Povestea transportului în comun începe în anul 1871, după cum se arată pe site-ul RATB. Atunci era introdus pentru prima dată în Capitală un mijloc de transport în comun, tramvaiul tras de cai. 

Mijloacele de transport în comun aveau doi cai putere care zi de munceau la foc continuu pentru a asigura transportul bucureştenilor. Animalele erau verificate constant şi armăsarii erau castraţi ca nu cumva să apară probleme în timpul curselor.

În interiorul primelor tramvaie trase de cai aveau loc aproximativ zece persoane, care de cele mai multe ori stăteau pe băncile aşezate în interiorul vehiculului, de o parte şi de alta a acestuia.

Prima cursă cu tramvaie electrice

Aproximativ 60 de ani au circulat prin Bucureşti tramvaiele trase de cai, după care au fost înlocuite cu tramvaie electrice. Prima linie electrică s-a dat în folosinţă în anul 1894, dar nu a înlocuit imediat vechiul mijloc de transport. Prima linie pe care circulau tramvaiele electrice era pe traseul Obor – Cotroceni şi cei care conduceau mijloacele de transport în comun se loveau la început de o problemă uriaşă. 

 Ori de câte ori ploua motoarele se opreau pentru că intra apa de la ploaie. Abia de câţiva ani au fost aduse şi montate pe mijloacele de transport în comun nişte motoare capsulate care făceau ca motoarele să rămână uscate chiar dacă afară ploua torenţial.