De-a lungul timpului, oamenii au construit poduri pentru a facilita deplasarea, iar de multe ori, rezultatele sunt de-a dreptul fascinante.

Malaezia

Arhitectul Mayur Kanaiya a gândit Langkawi Sky Bridge, un pod cu lungimea de 125 de metri, care se curbează de la muntele Gununh Mat Cincang până la insula Pulau Langkawi. „Puntea curbată a podului le permite vizitatorilor să aibă o experienţă intimă a pădurii şi vieţii sălbatice din zonă”, a declarat Kanaiya, citat de „BBC News”.

India

În loc de cărămizi sau lemn, localnicii din comuna Cherrapunji, din statul Meghalaya, una dintre cele mai umede zone din lume, construiesc poduri din rădăcini de copaci. Tribul local War-Khasis a învăţat, cu mulţi ani în urmă, cum să „îmblânzească” rădăcinile de ficus pentru a creşte într-o anumită direcţie, folosind bambusul drept suport. Unele poduri au peste 30 de metri lungime şi pot susţine greutatea a 50 de persoane.

Olanda

În timp ce majoritatea podurilor se ridică deasupra apelor, podul de la Fort de Roovere de lângă comuna Halsteren se „scufundă” în învolburarea lor. Zidurile sunt construite astfel încât apa este ţinută deoparte, iar structura sa se camuflează cu împrejurimile, rămânând invizibilă de la distanţă.

Londra

Podul de 12 metri se rostogoleşte într-o parte pentru a permite bărcilor să treacă în Grand Union Canal la Paddington Basin. Când se ondulează, are o formă octagonală. „În fiecare vineri după-amiază, podul îşi desfăşoară acrobaţia în faţa mulţimilor curioase”, a afirmat Koen Kas, un antreprenor belgian.

Yemen

Acest pod uneşte 2 munţi, şi anume Sahatah Al-Faish şi Shaharah Al-Ameer.
Se spune despre construcţia podului că a durat în jur de 3 ani şi a costat mai mult de 100000 riali de argint. Acest pod este considerat o operă de artă arhitecturală şi este văzut ca o minune în Peninsula Arabică. Podul are 20m lungime şi 3de metri lăţime., iar adâncimea de sub pod este de peste 300 de metri.