Transfăgărășanul va intra în reparații de anul viitor, când va fi gata și ce își propun administratorii

Directorul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Cristian Pistol, spune că instituția are în plan ca în 2023 să înceapă modernizarea Transfăgărășanului.

„Avem în plan ca din 2023 să începem o modernizare a Transfăgărășanului pentru a îl pune în valoare cu mult mai mult. Este cel mai pitoresc drum din lume în opinie mea. În cadrul modernizării vor fi montate și elemente de siguranță și vor fi realizate și refugii cu timp limitat de oprire pentru cei care merg cu mașinile pe Transfăgărășan”, a precizat Cristian Pistol, directorul CNAIR.

„Dacă mergeți pe Transfăgărășan, o să vedeți că zidurile de sprijin au început să se năruie, la fel ca și versanții. Iar torenții au început să ajungă până în zona de rulare. Și mai sunt și alte probleme, cum ar fi aceea că pe Transfăgărășan nu există nicio toaletă. Există studii temeinic realizate ce spun că, începând cu 15 aprilie, nu există riscuri de avalanșă pe Transfăgărășan. Este un bun național, este cel mai spectaculos drum din lume, iar închiderea lui pe o perioadă atât de lungă nu se justifică”, a spus Dumitru Grecu, preşedintele Asociaţiei Turistice Transfăgărăşan.

Transfăgărăşanul, unul dintre cele mai importante obiective turistice din România şi descris de cei de la Top Gear cel mai frumos drum din lume, este închis opt luni pe an pe o porţiune de 27 de kilometri.

Perioada de închidere nu va mai fi una fixă

Cristian Pistol, directorul CNAIR, a venit cu vești pozitive. „Din acest an nu vom mai închide Transfăgărășanul atât timp cât condițiile meteo permit menținerea deschisă a drumului și circulația în condiții de siguranță. Perioada de închidere a Transfăgărășanului nu va mai fi una fixă, ca până acum”, a declarat Cristian Pistol.

Şoseaua urcă până la o altitudine de 2042 de metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng din Carpaţii Meridionali şi ajunge până la 2145 metri în pasul Urdele.

Drumul începe din comuna Arefu, în judeţul Argeş, la kilometrul 61 al DN7C şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România (887 m), care străbate Muntele Paltinu, Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenţilor de aer extrem de puternici.

Maria Stefan

Recent Posts

Castelele, conacele și cetățile din România scoase din ruine cu ajutorul banilor europeni

Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…

6 zile ago

Berlinul vrea să scape de vila lui Goebbels, ministrul de propagandă nazist

Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…

6 zile ago

Incendiu violent lângă Mănăstirea Voroneț cu câteva ore înainte de Paşte

Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…

7 zile ago

Un colț de geam roman, descoperit de arheologii din Alba Iulia

Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…

o săptămână ago

Două clădiri de patrimoniu ale Bucureștiului propuse pentru consolidare, respinse de consilierii PNL și PSD

Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…

2 săptămâni ago

400 de ani de patrimoniu cultural al Danemarcei s-au prăbușit în flăcări

O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…

2 săptămâni ago