Reclamele au devenit mult mai îndrăznețe, cu texte mai scurte și imperative, însoțite de ilustrații deosebit de atractive care spun mai mult decât textul, scrie Muzeul de Etnografie Brașov, pe pagina de Facebook a instituției.
Primul anunț publicitar a fost publicat la Brașov în 1838, chiar în primul an al apariției Gazetei de Transilvania. A fost un anunț publicitar pentru un eveniment cultural, prin care publicul brașovean era invitat la un concert susținut de o elevă a lui Paganini, Eleonora Newman.
Ulterior, ultima pagină a ziarului a fost apoi alocată exclusiv casetelor de reclamă, iar mai târziu, pe măsură ce s-a dezvoltat tehnica tipografică, au apărut și imaginile grafice.
Anunțurile erau de obicei făcute de micii negustori ai vremii, apărute la început în „Gazeta Transilvaniei”, apoi și în alte publicații, precum Ardealul, sau pentru cititorii de limbă germană apar publicații precum „Kronstädter Zeitung”, „Industrie Zeitung”, respectiv „Schule und Leben” iar pentru pentru cititorii de limbă maghiară apare „Brassói Lapok”.
Câteva din aceste reclame le puteți vedea la Muzeul Civilizației Urbane a Brașovului din Piața Sfatului nr. 15, în cadrul expoziției permanente de la etajul 1, dar și în expoziția temporară „Mode și cafenele în Brașovul de odinioară”, deschisă la mansarda muzeului până la sfârșitul lunii septembrie, în zilele de miercuri până duminică, între orele 10:00–18:00.
Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…
Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…
Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…
Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…
Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…
O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…