O nouă formă de a atrage turiștii: ghid turistic cu miros!

Printre toate inovaţiile din domeniu, broşura turistică imprimată cu diverse arome locale emblematice este, de departe, cea mai îndrăzneaţă metodă de promovare a unui punct turistic.

Neobişnuita carte este primul ghid turistic aromat al Marii Britanii, creat cu scopul de a ademeni turiştii oraşului cu un buchet de arome. Intitulat „Smell York” (smell = miros), ghidul este parfumat cu note mirositoare ale unei zile petrecute la curse de maşini, cu arome de ceai, ciocolată, miros de mlaştină, praf de puşcă şi chiar şi cu mirosul de sulf pe care localnicii din York îl asociază fantomelor.

Selecţia de 12 arome a fost gândită în aşa fel încât să reflecte emblemele fiecărei luni a anului calendaristic, precum şi cele mai reprezentative locuri în materie de industrie şi atracţii, încurajând turiştii să se „îmbarce” într-o aventură olfactivă. Aceasta a fost creată de o echipă de ingineri chimişti care au analizat o serie de mirosuri asociate cu oraşul York înainte să recreeze acele arome în laborator şi să le aplice pe pozele din ghid.

Pe măsură ce turiştii vor da paginile cărţii pentru a învăţa despre York, simţurile olfcative le vor fi „atinse” de arome de cărbune, fum, praf şi ulei din Epoca de aur a căilor ferate şi a cailor care galopau spre liniile de sosire la cursele oraşului, de mirosul ierbii proaspăt crescute pe North York Moors, de aromele de ciocolată şi ale narciselor galbene.

Din cauza faimei de „cel mai bântuit oraş din Marea Britanie”, mirosul puturos de ouă clocite, asociat cu două dintre cele mai vechi fantome ale Yorkului, a fost inclus în carte, alături de mirosul de praf de puşcă asociat lui Guy Fawkes, născut pe aceste meleaguri.

Guy Fawkes FOTO jasoneldersblog.wordpress.com

„Ne-am dorit să trecem în revistă paleta largă de arome specifice Yorkului, chiar şi pe cele mai neaşteptate, precum sulful care aminteşte de fantome, şi să prezentăm oraşul şi moştenirea acestuia într-o formă unică şi excentrică”, a declarat un purtător de cuvânt al oraşului.

„Nenumărate studii au demonstrat că simţul olfactiv al omului est unul din factorii care influenţează crearea amintirilor şi impresiilor puternice. Noul ghid turistic Smell York are ce-i trebuie pentru o persuasiune olfativă”, spune Kate McMullen, directorul Visit York.
Cei care îşi doresc un ghid aromat Smell York pot comanda prin email la contactinginfo@visityork.org.

Maria Stefan

Recent Posts

Simfonia Apei revine la Fântânile Urbane din centrul Bucureștiului

Fântânile Urbane din centrul Bucureștiului sunt pregătite să găzduiască din nou, începând cu data de…

2 zile ago

Descoperire spectaculoasă pe un câmp din Prahova / FOTO

Mai multe morminte datând din epoca bronzului au fost descoperite de arheologii de la Muzeul…

2 zile ago

Unde a pictat Leonardo Da Vinci celebrul tablou

Mona Lisa, celebra pictură a lui Leonardo da Vinci, a stârnit dezbateri nesfârșite prin peisajul…

2 zile ago

Povestea bisericii în care s-a adăpostit pe Mihai Eminescu

Biserica de lemn „Sfântul Arhanghel Mihail” este cea mai veche biserică ortodoxă din Târgu Mureș.…

2 zile ago

România Atractivă: 12 rute tematice care străbat întreaga țară, cu 275 de obiective de vizitat

România Atractivă, o platformă multimedia de promovare a turismului cultural care prezintă 12 rute din…

3 zile ago

Castelele, conacele și cetățile din România scoase din ruine cu ajutorul banilor europeni

Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…

2 săptămâni ago