Categories: de pe globnoutăți

O nouă călătorie spectaculoasă cu trenul e posibilă fără a construi un metru de cale ferată nouă

Cea mai nouă rută feroviară din Elveția lansată cu trei ani mai târziu decât era planificată și la 150 de ani după ce a fost propusă pentru prima dată, reușește să unească locuri spectaculoase ce merită să fie vizitate, relatează CNN.

Noul Golden Pass Express (GPX) va conecta direct trei dintre cele mai importante destinații turistice ale țării: Montreux, Gstaad și Interlaken, o rută specială posibilă datorită noilor trenuri revoluționare capabile să-și schimbe ecartamentul roților și înălțimea caroseriei vagoanelor.

Datorită designului unic al noilor trenuri ale companiei feroviare MOB, pasagerii pot rămâne pe scaunele lor confortabile pe toată durata călătoriei de trei ore și un sfert, admirând priveliștea prin ferestre panoramice enorme.

Călătoria spectaculoasă, cuprinzând unele dintre cele mai frumoase lacuri ale Europei, văi izolate și trecători muntoase înalte, urmează o rută comercială care există încă din Evul Mediu.

Rezultatul este o călătorie memorabilă pentru turiști, dar care a fost întotdeauna o provocare pentru inginerii și operatorii feroviari. Până acum, conceptul Golden Pass Express a fost în mare măsură un exercițiu de marketing pentru cele trei companii de căi ferate implicate, care leagă Montreux, Interlaken și Luzern, dar care implică două schimbări de tren.

Problema a fost acum rezolvată datorită noilor trenuri care pot trece, în doar câteva secunde, de la ecartamentul de metru la ecartamentul standard elvețian de 1,435 de metri, eliminând necesitatea ca pasagerii să schimbe trenul.

Între Zweisimmen și Interlaken, trenurile circulă pe șinele Bern Lotschberg Simplon (BLS), cea mai mare cale ferată privată din Elveția. Trenurile care își pot schimba ecartamentul nu sunt chiar o noutate.

Trenurile spaniole Talgo pot comuta între ecartamentul standard și liniile iberice, mai late, de zeci de ani, dar trenurile GPX au un nivel suplimentar de complexitate, care le face primele în lume cu această tehnologie.

Pe lângă schimbarea ecartamentului, platformele sofisticate de sub fiecare vagon ridică înălțimea caroseriei pentru a se potrivi cu platformele mai înalte ale gărilor companiei BLS.

Pasagerii au la dispoziție trei clase – Clasa a II-a, Clasa I și, pentru 28 de norocoși, luxul scaunelor rabatabile din piele de la Clasa Prestige. Călătorii Clasei I și Prestige pot rezerva, de asemenea, un meniu cu mâncare și băutură produse în regiune.

Ciprian Plaiasu

Recent Posts

Ce știați și ce nu despre … Mănăstirea Dealu, unde e capul lui Mihai Viteazul

Aici la Dealu apare o așezare monahală menționată documentar la 17 noiembrie 1431, așa cum…

o oră ago

Castelul baronului Franz Nopcsa a fost reabilitat pentru integrarea în circuitul turistic

Castelul baronului Franz Nopcsa, din satul Săcel, judeţul Hunedoara, a fost reabilitat şi redat, luni,…

2 ore ago

Traseul Hitit – comorile antice ale primului imperiu al Anatoliei

O parte semnificativă a atractivității culturale a Turciei constă în urmele lăsate de numeroasele civilizații…

3 zile ago

Circulația pe Transfăgărășan, redeschisă inclusiv în zona alpină

Circulația pe Transfăgărășan se redeschide începând de vineri, 7 iunie, inclusiv în zona alpină, cuprinsă…

3 zile ago

Ce să mănânci bun dacă te duci în Grecia

Top 10 feluri de mâncare pe care trebuie să le mâncați, dacă mergeți în Grecia.…

3 zile ago

Mormântul Hypogeu, redeschis la aproape șase ani de la demararea proiectului de restaurare

Mormântul Hypogeu din Constanța a fost deschis pentru public, joi, la aproape șase ani de…

4 zile ago