Categories: pe la ei

Islanda, țară care nu are nicio linie feroviară, de ce

Cu toate că are aceeași dimensiune cu Bulgaria sau Ungaria, țara europeană care face obiectul acestui articol nu are nevoie de nicio stație de tren sau linie de cale ferată.

Care este țara în care nu există trenuri

Ultimul proiect major de cale ferată din Islanda și-a închis porțile în 1928, iar această pierdere nu a afectat cu absolut nimic țara.

Populația de 300.000 de locuitori a țării folosește pur și simplu metode alternative pentru a călători prin țară.

Islandezii se deplasează în țară cu mașina, autobuzul sau prin intermediul zborurilor aeriene interne.

Lipsa unei căi ferate poate fi atribuită vremii extreme a țării, furtunile de zăpadă sunt frecvente, dar și unui teren dificil de parcurs. În plus, aici erup destul de des vulcani.

Islanda a avut câteva linii de cale ferată de scurtă durată în ultimul secol, dar niciuna nu s-a menținut, deoarece toate au fost construite pentru proiecte industriale specifice.

În 2004, un tren plin cu oameni a intrat în coliziune cu un tren care transporta ciment, rănind trei muncitori care se îndreptau către o centrală hidroelectrică. De atunci, călătoria cu trenul a fost pur și simplu interzisă în Islanda.

Chiar dacă au existat numeroase încercări de a face posibilă această inițiativă în secolul al XX-lea, planurile au eșuat întotdeauna.

Lucrurile ar putea să se schimbe, totuși

Circulă speculații potrivit cărora guvernul islandez intenționează să construiască o cale ferată de mare viteză de la capitala Reykjavik, la principalul aeroport al țării din Keflavik.

Denumit Expressul Lavei, ca un omagiu adus activității vulcanice a Islandei, linia le-ar facilita turiștilor internaționali traversarea de la un capăt la altul.

Construcția era programată să înceapă în 2022, cu primii pasageri primiți la bord în 2025.

Autobuzele din Islanda sunt, de asemenea, foarte populare atât printre turiști, cât și printre localnici.

Într-adevăr, aproape jumătate din populația Islandei trăiește în capitală, iar restul locuiește în orașe mai mici din apropiere, ceea ce face ca un sistem feroviar național să pară redundant.

Ciprian Ionescu

Recent Posts

Castelele, conacele și cetățile din România scoase din ruine cu ajutorul banilor europeni

Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…

3 zile ago

Berlinul vrea să scape de vila lui Goebbels, ministrul de propagandă nazist

Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…

3 zile ago

Incendiu violent lângă Mănăstirea Voroneț cu câteva ore înainte de Paşte

Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…

4 zile ago

Un colț de geam roman, descoperit de arheologii din Alba Iulia

Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…

6 zile ago

Două clădiri de patrimoniu ale Bucureștiului propuse pentru consolidare, respinse de consilierii PNL și PSD

Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…

o săptămână ago

400 de ani de patrimoniu cultural al Danemarcei s-au prăbușit în flăcări

O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…

o săptămână ago