Categories: în ruină

De ce s-a ajuns la ideea că podul feroviar Poiana Câmpina Telega poate fi … demolat

Construcția de față nu este un monument istoric, dar ar putea face parte dintr-un proiect interesant, a cărui exploatare turistică ar putea ajuta mai multe comune din Județul Prahova, precum și orașul Câmpina. Pod construit în 1974, ce se vrea demolat pentru ca da, în starea de acum este un pericol pentru circulația de pe DN1 și decât să fie reparat, le e mai ușor să-l demoleze.

Pentru început ar trebui spus că orașul Câmpina nu are gară de călători, gara cu numele de Câmpina aparține comunei Poiana Câmpina. Vi se pare ciudat în contextul în care orașul Câmpina a fost încă de la finalul secolului XIX în topul orașelor industriale ale României, având o importanță aparte în ceea ce privește extracția și rafinarea de petrol, precum și alte activități.

Credit foto Lucian Manta

Singura legătură feroviară (linie de marfă dezafectata) a orașului Câmpina este prin acel pod de pe linia Gară Câmpina (Poiana Câmpina) – Câmpinița- Telega, linie construită în 1883 la care ulterior avea acces majoritatea uzinelor/fabricilor din Câmpina, printre ele celebra Rafinărie Steaua Română, sau Turnătoria Centrală Orion, azi toate din păcate dezafectate și vânate să ajungă la fier vechi. Din păcate azi Câmpina este un oraș mort la categoria locuri de muncă.

Credit foto Lucian Manta

Revenind la calea ferată, aceasta se termina la Telega, tot printr-un pod între Câmpina și Telega, de unde se exploata sare și avea legătură cu Închisoarea Doftana. De undeva din apropierea acestui pod exista o bifurcație către fosta fabrică de cherestea din cartierul 21, iar în trecut, înainte de construirea barajului de la Paltinu, exista o linie cu ecartament îngust între Doftana și comuna Valea Doftanei.

Credit foto Lucian Manta

Aceasta linie îngustă, nu mai exista, cum nu mai exista nici cea către cartierul 21, dar nici bucăți din linia dinspre Telega în spre Câmpina. Cu toate astea, se putea conserva și reface, au existat ceva propuneri de conservare și de a face ceva de agrement cu nume de Teleguța, ceva similar Mocăniței, mai ales că un astfel de traseu ar putea prezenta istoria industrială a zonei. Din păcate proiectul un a fost de interes pentru aleșii locali din zona, iar bucățile de linie au dispărut în totalitate.

Credit foto Lucian Manta

  Astăzi se pune problema demolării fostelor poduri fără să existe măcar o încercare de a găsi o formulă de salvare a lor și de revitalizare a zonei pe alte coordonate – cele turistice de exemplu. Cu un efort bugetar relativ mic, terasamentele existente ar putea fi transformate în drumuri velo. Interesul arătat de public pentru fosta fabrica Steaua Română în cadrul evenimentului petrecut la începutul verii, cât aceasta și-a deschis porțile turistilor și celor care doreau să afle despre istoria extracției de petrol din România.

Fosta mină de sare de la Telega precum și închisoarea Doftana, pentru care un important om de afaceri și-a arătat disponibilitatea să o renoveze și să o transforme , sunt tot atâtea obiective ce ar putea fi incluse în acest traseu velo sau cu ATV-uri. Astfel de proiecte ar putea să ofere mai multe locuri de muncă și să deschidă noi idei și oportunități de afaceri – pensiuni, hoteluri, restaurante etc. Demolarea unei căi de acces, nu trebuie văzută ca unică soluție pentru că un aduce altceva decât izolare și mai multe probleme pe termen lung.    

Credit foto Lucian Manta
Tineri Jurnalisti Online

Recent Posts

Castelele, conacele și cetățile din România scoase din ruine cu ajutorul banilor europeni

Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…

3 zile ago

Berlinul vrea să scape de vila lui Goebbels, ministrul de propagandă nazist

Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…

3 zile ago

Incendiu violent lângă Mănăstirea Voroneț cu câteva ore înainte de Paşte

Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…

4 zile ago

Un colț de geam roman, descoperit de arheologii din Alba Iulia

Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…

6 zile ago

Două clădiri de patrimoniu ale Bucureștiului propuse pentru consolidare, respinse de consilierii PNL și PSD

Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…

o săptămână ago

400 de ani de patrimoniu cultural al Danemarcei s-au prăbușit în flăcări

O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…

o săptămână ago