Categories: de pe globnoutăți

Castelul Colle Noir, locuința de suflet a lui Christian Dior, a fost restaurat

Castelul Colle Noir, Fântânile Parfumate (Fontaines Parfumees), câmpurile de trandafiri și iasomie din Grasse, din domeniile Manon și Clos de Callian – acestea sunt nume și locuri asociate astăzi, mai mult ca oricând, cu Dior, care, în calitatea sa de importantă casă de parfumuri, și-a reînnoit legăturile cu Grasse, perpetuându-și istoria în această regiune.

 Casa Dior a restaurat castelul Colle Noir, locuința de suflet a lui Christian Dior, și a mutat la Grasse laboratorul parfumierului Francois Demachy

 Christian Dior Parfums anunță finalizarea unui proiect ambițios, care include restaurarea castelului lui Christian Dior și amenajarea laboratorului de creație al lui François Demachy în centrul orașului Montauroux, în apropiere de Fântânile Parfumate, precum și stabilirea de parteneriate exclusive cu domenii care produc flori pentru parfumuri.

Povestea lui Dior și a regiunii Grasse este una fascinantă, care se leagă de anii când, în tinerețe,  Christian Dior, s-a refugiat în această zonă primitoare, în perioada Ocupației. Idila sa cu Grasse a continuat odată cu descoperirea excepționalelor flori care l-au inspirat să creeze primele parfumuri, adevărate coloane de rezistență ale legendei Dior, și anume Miss Dior, Eau Freche, Diorama, Diorissimo și Eau Sauvage. Prezența lui Christian Dior la Grasse a fost consolidată atunci când, cu câțiva ani înainte de moartea sa, a început restaurarea castelului Colle Noire, pe care l-a transformat într-un domeniu fertil, menit să producă, printre altele, recolte generoase de flori parfumate.

Astăzi, Dior este mai prezent ca niciodată la Grasse, respectând dorințele fondatorului său și ducând mai departe visul provensal al lui Christian Dior.

 Francois Demachy,  parfumierul Casei Dior, al cărui laborator este amenajat acum în zona Fântânilor Parfumate din Montauroux, este originar din această regiune și a inițiat legături cu generațiile tinere de cultivatori de flori, a căror pasiune contribuie la revigorarea regiunii Grasse.

Castelul Colle Noir, restaurat în sfârșit conform visului lui Christian Dior, strălucește acum readus la viață.

Hrănit de trecutul său bogat și susținut de aceste locuri, viitorul parfumurilor Dior se regăsește cu adevărat la Grasse.

 Povestea castelului Colle Noir

 În 1951, Christian Dior a cumpărat Chateau de La Colle Noir, domeniul din Montauroux urmând să devină locul de suflet al creatorului care-și găsea aici liniștea și își alimenta creativitatea. Dior s-a implicat în decorarea impunătoarei case și tot el a fost cel care a proiectat  grădina edenică ce i-a servit ca sursă de inspirație pentru cele mai renumite parfumuri ale lui.

După dispariția fulgerătoare a lui Christian Dior, la 29 octombrie 1957, sora sa Catherine a vândut castelul și domeniul de 50 de hectare care îl înconjoară. Proprietarii s-au succedat în timp, pentru ca în 2013 castelul să reintre în posesia Casei Dior.

Timp de trei ani, Christian Dior Parfums a investit în Chateau de La Colle Noir, reușind să îi redea strălucirea prin refacerea decorurilor proiectate de însuși  Dior, precum și prin reconstruirea grădinii, odată cu replantarea trandafirului de mai și a iasomiei de Grasse. Structura castelului a fost regândită, cele 28 de camere originale fiind transformate în 7 apartamente care vor permite Casei Dior să organizeze aici evenimente speciale și să îi primească pe apropiați – colaboratori, clienți, celebrități.

 9 mai 2016 este ziua în care Chateau de La Colle Noir va fi inaugurat.

Astăzi, Christian Dior Parfums se întoarce în timp pentru a sublinia cât de profund atașat a fost emblematicul couturier de regiunea care l-a inspirat să creeze primele parfumuri.

 Grasse, regiunea favorită a familiei Dior

 Când Christian Dior a devenit proprietarul Château de La Colle Noir, el se întorcea în regiunea pe care o iubea încă din tinerețe. După falimentul familiei sale, odată cu criza din 1929, ei s-au mutat la țară, în regiunea Var. Mai târziu, în timpul Ocupației,  Dior s-a retras aici și a cultivat legume pentru ca el și cei apropiați să supraviețuiască. La sfârșitul războiului, când a devenit un celebru creator de modă, Dior era déjà iremediabil îndrăgostit de Grasse. Ce l-a atras pe Christian Dior la această regiune a fost, pe lângă frumusețea sălbatică a naturii, onestitatea oamenilor care cultivau pământul în vremuri grele și, mai presus de toate,  dragostea față  sora sa Catherine, care locuia acolo și se ocupa cu cultivarea florilor parfumate.

 Grasse în cifre

Renumita regiune, al cărei sol este extrem de benefic pentru florile de esență, a înflorit în prima jumătate a secolului al XX-lea.

 Trandafirul de mai

2000 de tone – producția în 1939; 76,6 tone – producția în 2010

Iasomia Grandiflorum

1600 de tone – producția în 1939; 14,5 tone – producția în 2010

 Neroli

2000 de tone în 1939; 4,3 tone în 2010.

 Este nevoie de o tonă de trandafiri de mai pentru a obține 1,5 kg de esență.

Din  600 – 700 de kilograme de iasomie de Grasse se obține un kilogram de esență.

O tonă de Orange Blossom se concretizează într-un kilogram de esență Neroli.

 Rezultate excelente pentru grupul LVMH în 2015 și la începutul anului 2016

Casa Dior este membră a grupului LVMH Moet Henessy Louis Vuitton, lider mondial în produse de lux, care în 2015 a raportat venituri de 35,7 miliarde de euro, cu 16% mai mult decât în anul precedent.
În primul trimestru din 2016, cifra de afaceri a grupului LVMH a atins 8,6 miliarde de euro, cu 4% mai mult decât în aceea
și perioadă a anului precedent. Divizia de Parfumuri și Cosmetice a grupului LVMH a avut o creștere organică a veniturilor de 9% în primul trimestru al anului 2016.
Christian Dior a înregistrat o cre
ștere puternică generată mai ales de succesul parfumului Sauvage și de evoluția parfumurilor legendare J’Adore și Miss Dior. Remarcabilă în evoluția Casei Dior a fost și lansarea noului parfum Poison Girl, care a influențat pozitiv evoluția financiară din primul trimestru al anului 2016.

Grupul LVMH se așteaptă la evoluție pozitivă a afacerilor sale, în ciuda insecurităților de ordin economic și geopolitic. Grupul își va menține strategia de dezvoltare a brandurilor și va continua să investească în inovație și în calitatea produselor și a serviciilor de desfacere a acestora.

Maria Stefan

Recent Posts

Castelele, conacele și cetățile din România scoase din ruine cu ajutorul banilor europeni

Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…

5 zile ago

Berlinul vrea să scape de vila lui Goebbels, ministrul de propagandă nazist

Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…

5 zile ago

Incendiu violent lângă Mănăstirea Voroneț cu câteva ore înainte de Paşte

Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…

6 zile ago

Un colț de geam roman, descoperit de arheologii din Alba Iulia

Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…

o săptămână ago

Două clădiri de patrimoniu ale Bucureștiului propuse pentru consolidare, respinse de consilierii PNL și PSD

Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…

2 săptămâni ago

400 de ani de patrimoniu cultural al Danemarcei s-au prăbușit în flăcări

O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…

2 săptămâni ago