Piața Unirii, ce purta în vremea aceea numele de Piața Bibescu, trebuia să devină cea mai mare și mai importantă piață a orașului. Deși se vorbește despre aceste lucrări separat, practic ele au fost făcute în paralel, astfel că dezafectarea pieței agroalimentare și acoperirea Dâmboviței cu un planșeu din beton se făceau în același timp în care se lucra la amenajarea Aleii Patriarhiei care avea o dublă importanță: pe lângă cea religioasă, aici era palatul Adunării Deputaților, într-o coexistență coerentă și organică între cele două instituții.
Imaginea alăturată ne prezintă un aspect mai puțin cunoscut al lucrărilor de pavare a Aleii: transportul pietrei. Acest lucru se făcea prin intermediul unor vagonete, precum cele folosite în minerit, ce erau împinse pe șine montate provizoriu. În planul al doilea se pot vedea vechea piață și clădirile care o încadrau.
Imaginea face parte din Colecţia Fotografii şi cărţi poştale a Muzeului Municipiului Bucureşti.
Cezar Petre Buiumaci, muzeograf, Secția Istorie #MMB
Zeci de cetăți, castele, palate și conace din România au fost reabilitate cu ajutorul fondurilor…
Guvernul de la Berlin vrea să cedeze o vilă care a aparţinut cândva ministrului de…
Un incendiu de proporții a izbucnit lângă mănăstirea Voroneț, sâmbătă chiar cu câteva ore înainte…
Arheologii din cardul Muzeului Național al Unirii Alba Iulia au prezentat un colț de geam…
Consilierii PNL și PSD, care fac partre dintr-o coaliția de ceva timp la guvernare în…
O clădire istorică a bursei de valori din centrul orașului Copenhaga a fost cuprinsă de…